Tele a megálló utasokkal. Egészen pontosan, leendő utasokkal. Ugyanis a villamos nem jön... Emberek távoznak, megunják a várakozást, de jönnek helyettük mások. Egyre többen... Eltelik 10 perc, de csak nem jön a "tuja". Már nagyon sokan vagyunk a díszburkolaton... Együtt nézzük a néhány tucat méterre található kereszteződés feletti, sárgán villogó lámpák sorát... Dudálás, anyázás, közlekedési káosz... Három dolog hiányzik: forgalomirányító rendőr, villanyszerelő és villamos... Szerencse, hogy elég nagy a felület, így - kvázi - sok jó ember kicsit több helyen elfér... Eltelik 20 perc, 30 perc, majd egyszer csak feltűnik a lerobbant és a "kisegítő" járat is... Egymásnak láncolva, mintha eredetileg is ekkorára tervezték volna a hannoveri villamosokat (pedig nem, pontosan fele ekkora egy átlag-szerelvény)... Elöl a 62A, utána pedig egy 3-mas... Fellélegzünk. Mindannyian a megállóban... Ezek szerint most már van esély arra, hogy olyan járat érkezik, mely utasokat is szállít... És igen! Sorban futnak be a kényszerűen feltartott szerelvények, tele utazóközönséggel... Megállás, ajtónyitás, leszállás, felszállás, csöngetés, ajtócsukás, majd indulás... Nem baj, a lényeg az, hogy helyreállt a rend. És az is, hogy amíg vártunk, addig a reggeli napsütés ellen védett minket az Árkád üzletközpont épülete, így árnyékban vészelhettük át a baljós perceket...
Mindez ma reggel történt az Örs vezér téren, az Árkáddal szemben, a 3-mas, a 62-es és a 62A villamos Liget tér felé tartó megállójában. Több, mint fél óráig nem jött egyetlen szerelvény sem, amelynek az volt az oka, hogy lerobbant egy járat... És mivel zárt pályán elég nehéz "arra tervezett" közlekedési eszközzel előzni, meg kellett várni, amíg a rossz "tuját" eltolja egy mögötte közlekedő... Természetesen, előfordulhat, hogy bizonyos okok miatt egy-egy villamos elromlik, és nem tud utasokat szállítani, de én azt reméltem, hogy a 21. században egy nagy(múltú) közlekedési vállalatnak (értsd alatta: BKV) van utastájékoztató rendszere... Ez - alapesetben - lehet egy ügyeletes kolléga, aki autóval "végigfutja" az érintett szakasz megállóit, és szóban tájékoztat, de létezik már modern, e századi, "távbeszélős" tájékoztatás is, melynek elenegedhetetlen eszköze, a hangszóró a megálló fedett várója felett néhány éve telepítésre került... Csak éppen nem szól, szóval, teljesen felesleges az ottléte... Csoda, egyáltalán, hogy még ott van... Elvégre, friss közlekedési információk híján két dolgot tehet a budapesti utas: megvárja a hiba elhárítását (mely akár órákat is igénybe vehet), vagy más eszközzel próbálja meg elérni áhított úticélját... Ha az a viszonylat éppen gondmentes... De ez csupán szerencse kérdése...