Nagyjából egy éve értekeztem már arról (például, itt: http://mystories.blog.hu/api/trackback/id/2301361), hogy a kőbányai Fehér úton buszsáv-kialakítási munkálatokat végeztek... Az aszfaltozási munkák hosszúra nyúltak, ugyan, de már egy ideje élvezhető (?) az új megoldás áldásos (?) tevékenysége a környéken...
Arról most ne beszéljünk, melyik idióta tervező találta ki, hogy a Gyógyszergyári útról a Fehér útra kanyarodó BKV-járműveket először beviszi az útpálya közepére, majd onnan néhány száz méter után két - csúcsidőben, általában - autókkal tömött sávon keresztül vonszolja ki a Finommechanikai Vállalat megállójához, majd újra két sávváltás az ellenkező irányban, és máris ott a megint néhány tucat méteres buszsáv, amely ráfordít az Örs vezér téri végállomásra...
Néhány buszvezető ezt a tortúrát nem szeretné követni, ezért - buszsáv ide, buszsáv oda - ő az autók között halad előre rendíthetetlenül... Így történt ez ma délután is, és nem bírtam ki, hogy mobiltelefonnal ne rögzítsem az esetet... Az első képen a hamarosan megszűnő sáv közúti közlekedési táblája látható, a másodikon pedig egy busz, amely a belső sávban áll, miközben a buszsáv teljesen üres...
Hasonlóan elmés megoldás - egyébként - született még máshol is... A XVI. kerületi, Veres Péter úti kialakítás is frenetikus (?)... Minden megálló után vissza kell, hogy soroljon a busz az autósok közé, mert a sávja megszűnik, és a kereszteződés után indul újra... Feltehetően, ugyanaz az egyetemet végzett "barom" tervezte azt is, aki a Fehér úton garázdálkodott - gondolom - súlyos százmilliókért... Vagy milliárdokért??? Javasolnám, hogy a jövőben a hölgyet vagy urat ne alkalmazzák közlekedési gócpontok megoldásában, mert nagyobb bajt csinál, mint ha nem történne az adott helyen semmi...